Minimiorder
Minimiorder är 100 kr inklusive moms.
Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
Betalningsalternativ
Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
Kortbetalning / Certitrade
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.
Förskottsbetalning Finland, Danmark
Obs! Vi skickar inte till Norge
Klarna Checkout fungerar inte i dessa länder så därför föredrar i förskottsbetalning. Frakt tillkommer med 200 kr. Information ser ni här nedan.
Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. 5182-7038 Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning) Danske Bank, Iban: SE8212000000013441801423 Swift: DABASESX Orgnr: 556538-8781
Hämta i vår butik
Du väljer betalningsalternativ i kassan här men hämtar varorna i butiken på Stockholmsvägen 60a på Lidingö och slipper då fraktkostnaden. Vid frågor kontakta oss på 0709167400
Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong och semestertider kan det ta längre tid. Gäller dock med reservation för slutförsäljning och eventuella leveransförseningar. Vi meddelar detta så snart som möjligt. Under december månad då vi har högtryck kan leveranstiden ta upp till en vecka.
Leveranssätt
Vi skickar våra paket med posten och DHL. Du får en avisering per SMS samma dag som ditt paket anländer till ditt ombud. Vi aviserar det mobilnummer som du angav vid din beställning. Du får en påminnelse via SMS och en avisering per post efter 10 dagar.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Frakt
Smycken skickar vi fraktfritt. Fraktkostnaden för övriga beställningar debiteras med 59 kr oavsett vikt inom Sverige. Stora skrymmande varor kostar mellan 99-400 kr att skicka och detta anges i produktbeskrivningen. Vid ordervärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden. Vid retur står kunden själv för returfrakten.
Hemleverans
Vi har även möjlighet att leverera direkt till din dörr. Kryssa i alternativet hemleverans under övrigt i kassan. Kostnad 500 kr
Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Vi hämtar inte ut postförskott och vi returnerar inte monterade Irislights slingor.
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor och rabatterade produkter) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se. Du står själv för returfrakten.
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller DHL och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss på tel 08 54583840
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Övrigt
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, slutförsäljning samt att bilder inte alltid kan återge varornas exakta utseende och färg.